Uitdaging

Ecco Products wil de beste productontwikkelaar en fabrikant zijn van ecologische oplossingen voor waterbeheersing en landschapsverzorging, met een constante focus op kwaliteit, innovatie, gebruiksvriendelijkheid en hoog serviceniveau naar hun klanten toe. 

Ze analyseren constant de markt en gaan steeds verder in het ontwikkelen van intelligente producten. Ze houden de volledige flow in eigen beheer (van ontwikkeling tot verkoop) en kunnen dan ook zelf strenge kwaliteitsparameters toepassen. Voor de verdeling van hun producten doen ze een beroep op een selectief netwerk van verdelers die hun producten over heel Europa op de markt brengen. Dit commerciële netwerk wordt ondersteund door sterke en vernieuwende marketingtools.

De afgelopen jaren heeft ECCO Products een enorme groei gekend, wat uiteraard enkele challenges met zich meebrengt. ECCO maakt niet alleen het verschil met hun kwalitatieve producten, maar zetten ook enorm in op het optimaliseren van hun sales proces. Helaas begon er door hun groei meer en meer tijd te kruipen in de administratieve papierwinkel en minder tijd in hun sales. Daarnaast werd het ook steeds uitdagender om de bestaande software programma's bij te sturen om hun groei te blijven ondersteunen. Hierdoor zagen ze zich genoodzaakt om op zoek te gaan naar een oplossing.

Oplossing

Zo kwamen ze uit bij Salesforce om hun eigen op maat gemaakte CRM pakket te vervangen. De vereisten waren duidelijk, het gewenste platform ook. Enkel nog de juiste samenstelling van het platform moest bepaald worden om de uitdagingen aan te pakken. 

Volgende Salesforce producten werden daarvoor geïmplementeerd:

  • Sales Cloud: De standaard functionaliteiten van Sales Cloud rond account & contact management, opportunity en pipeline beheer,  activiteiten en rapporten zijn voor Ecco Products de basis van hun werkzaamheden op het Salesforce platform. De tools helpen het Sales team en management uit te blinken in account management en verkoop. 
  • Visit 360: Met behulp van Cloud Innovation’s Visit 360 accelerator werden enkele aanvullingen gedaan op de standaard Salesforce functionaliteit rond klanten bezoeken. Visit 360 helpt bij het bepalen van prioriteiten, het zetten van klant-specifieke objectieven en uitgebreid te rapporteren op de bezoekverslagen.

Voordelen

Dankzij Salesforce en Cloud Innovation’s Visit 360 oplossing is het administratieve werk van de Ecco medewerkers heel wat vereenvoudigd. Niet alleen is de input vereenvoudigd, ook de opzet maakt dat alle informatie veel overzichtelijker is én bovenal mobiel beschikbaar is.

De Sales opvolging is geen tijdrovende opdracht meer. Onder andere dankzij Reports & Dashboards kan er makkelijk opgevolgd worden en waar nodig actuele bijsturingen gebeuren.

Omdat Salesforce een schaalbaar platform is kan het perfect hun groei aan. Dankzij de continue innovatie van Salesforce zelf wordt Ecco Products blijvend geïnspireerd om nieuwe functionaliteiten te activeren en zo hun processen verder te optimaliseren.

Project Aanpak

Aan de hand van enkele gemeenschappelijke workshops werden de requirements opgesteld. De omgeving werd opgezet met het oog op een maximale gebruiksvriendelijkheid.

Na uitvoerig testen door de key users van Ecco, werden er onder begeleiding van Cloud Innovation coaching sessies georganiseerd. Geen saaie trainingen, maar hands-on sessies waarbij het gebruik van Salesforce werd gecoacht vanuit het perspectief van de eindgebruiker.

De go-live verliep zeer vlot dankzij de goede samenwerking & communicatie, het doorgedreven testen en uiteraard de coaching sessies doorheen het project. Om Ecco te blijven ondersteunen worden er nog regelmatig sessies georganiseerd waar gefocust wordt op het huidige gebruik en nieuwe functionaliteiten worden geïntroduceerd.

Een succesvolle go-live wordt altijd gevierd met heerlijke cupcakes. Bedankt voor het vertrouwen! 

Client